Förlossningen

Får väl berätta om min förlossning lite grann då, fast de flesta har väl redan hört om den =)

Vaknade vid fem första gången på Julafton och kunde inte sova, så gick upp och rökte.
Och försökte få väckt Jocke sen, för ville inte vara vaken själv.
Så skojade med han och sa att mitt vatten hade gått, och han vaknade allt till men somna om lika fort när han märkte att ja skämta..
Så efter ett tag så somna ja också om, men vid 7 så vaknade jag av att de känndes blött i sängen.
Så gick upp och märkte att de rann en del, så väkte Jocke och sa att vattnet hade gått.
Trodde ju så klart inte på mig med än gång, men sen när han fatta att ja mena allvar så var han allt snabb upp..
Så ringde förlossningen och de tyckte ja kunde vara hemma tills 11 om ja inte kännde några värkar innan de..
Så vi åkte till min mamma och pappa vid åtta och åt frukost, och bytte julklappar =)
Men lite innan nio så hörde ja bara ngt som sa poff som en en ballong sprängdes i magen och massa vatten rann.
Så då bestämmde vi oss för att de va lika bra att åka in då, så vid nio åkte vi in.
Och när vi kom ungefär till surte, då va klockan kvart över nio då började värkarna komma.
Och fort gick de, de kom ungefär varanan minut.
Vid halv tio var vi inne, men fick inte komma in i ngt rum förän närmare tio.
Då gjorde de en undersökning och märkte att ja var öppen åtta cm redan..
Så fick massa lustgas så allt är en dimma efter det, men 10:50 är min lilla Liam född.
Så 1 timma och 20 minuter tog det efter att ja kommit in till Mölndal.
Så en snabb förlossning fick jag, och skönt var väl de =)

Så detta var min jul detta år, men bättre än så kunde de väl inte bli =)


Mina små änglar här hemma

Kommentarer
Postat av: Lotta

Grattis till eran lilla prins. Vilken underbar julklapp :)

och vilket mysigt kort på vovven och eran son..



Gott nytt år på er!

2009-12-31 @ 15:28:00
URL: http://attol.bloggplatsen.se/
Postat av: Malin

Gott att det gick så lätt för dej :)

kusin malin

2009-12-31 @ 16:34:12
Postat av: cissi

oj de gick fort va gott :D

han e jätte fin. så mysigt med bebis.

själv va ja inne på förlossningen 12 å william va ute 20.37. lite längre men normal tid för första gångare.

2010-01-01 @ 18:15:50
URL: http://ccissi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0