Håll i hatten,här kommer den!


Här kommer den, min årsresume =)

Förra nyår firade vi som nyblivna föräldrar hemma hos min mamma och pappa med lilla Liam som var drygt en vecka gammal bara.
Dagarna gick och vi bara njöt utav lilla Liam, mkt besök fick vi även av alla nyfikna som ville träffa vårat lilla underverk.
Sen var det dags för Jocke att börja jobba, och självklart var jag orolig för hur jag skulle klara mig själv på dagarna.
Men det gick ju super, vi kunde ligga i sängen hela dagen nästan och kolla på gamla serier och bara mysa.
Vi fick besök av Malin och Christian väldigt ofta, speciellt Malin som var här nästan varje dag och myste med Liam så fick jag lite tid över till annat, för min lilla pojk ville bara ligga i knät under den första tiden =)
Hur mysigt vi än tyckte det var under denna tiden (första månaden), och så lyckliga vi var.
Så kommer jag ihåg att det även var väldigt tufft samtidigt, lite sömn och så stor förändring med ens liv och att jag kämpade så med att få amningen att fungera.
Så det blev mycket tårar men ännu mera leenden och det är ju det som väger upp..
Men slutade med amningen helt, och gud vilken lättnad det var att sluta försöka kämpa med något som aldrig riktigt ville fungera.

Liam blev större en riktig tjockis ;)
Och han avfyrade även sitt allra första leende i feb, och självklart fick detta oss att smälta.
Och som sagt Malin träffade vi ofta då hon i väntan på sin lilla egna bebis (Ella) fick låna och mysa med Liam så länge..

Sen fick jag för mig en dag att baka tårtor, ja det är väl klart jag ska göra.
Så lurade med mig Madde till en tårtaffär och köpte grejer och sen hem och baka..
Hur jag tänkte där det vet jag inte riktigt, men sockerpastan (istället för marsipan) det smakade väl sådär eller ja som papper typ...







Liam fick en lampa vid sin säng som han ÄLSKADE att ligga och kolla på..



Även fötterna var en väldigt stor favorit..



Och sedan kom Novalee till världen, och de träffade vi ofta och gick promenader med och bara fikade..







Sen var det planering för dop, Liam var redan tre månader nästan och dopet var nära.
Så planering och inköp för dopet var i full gång.
Men mitt i allt stök så hann vi med att ordna en babyshower till Malin..
Sen var det dags för dop.
Och lilla prinsen var såå duktig, han sov sig igenom nästan hela dopet =)
Och en av Liams gudföräldrar valde vi att Angelica skulle vara <3
Och Malin och Christian valde vi också till Liams gudföräldrar <3
Nä vet ni vad forsättning följer imon, nu börjar klockan bli alldeles för mycket ;)

Kommentarer
Postat av: Ida och William

men gud så liten och söt, kan inte tänka mig honom så liten. han var väl nästan ett halvår när jag såg honom första gången! :-) Ska vi försöka rida något nästa vecka? Har fått ett par nya vinter ridstövlar :D

2011-01-04 @ 13:01:04
URL: http://gbgida.blogg.se/
Postat av: Martina

Kan tänka mig att det blev lite mera plats när ni fick ut granen :)



Shit så små de har varit! Jag kan inte ens tänka mig att varken Novalee eller Liam vart så små faktiskt..

2011-01-06 @ 20:15:24
URL: http://hallonmuffin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0